Fase 1: Planificació i observació a l'aula.


Objectius:


1.- Recollir informació sobre els quatre casos escollits.
2.- Conèixer l’historial dels alumnes escollits.
3.- Observació inicial dins de l’aula i de l’activitat del Kumon – Matemàtiques.
4.- Conèixer el funcionament del mètode: registre d’inici i final, correccions, aula de jocs...

Des del 28 de Febrer fins a data d'avui he estat recollint i coneixent l'historial dels quatre casos escollits Són els següents:

Cas D5 anys. Va a una escola pública de Cervelló. El centre desconeix qui són pare i mare, ja que qui es fa al càrrec de la nena és l'àvia. Ella és qui la porta, qui la ve a buscar i qui és la responsable en la comunicació amb el centre.
Emocional i madurativament, és com si fos una nena de P3.
Li agrada ser el centre d'atenció i necessita l'atenció constant de l'adult.
S'ha detectat des del centre que en alguns casos la feina del Kumon de deures no l'ha fet ella. Hi ha sobreprotecció per part de l'àvia. Fa Kumon - matemàtiques, nivell 3A Dimarts i Dijous de 18.00h a 18:45h.
Cas A: 5 anys i va a una escola pública de Vallirana. Va començar al centre aquest curs. Des de que va tenir una germana petita se li ha notat un comportament diferent (Comportament de gelosia). 
El problema el te el centre en l'inici i l'acabament de l'activitat, ja que la nena te la sensació que la deixaran al centre i per tant es posa a plorar i li costa posar-se a iniciar l'activitat de Kumon matemàtiques. 
Fa Kumon  - matemàtiques, nivell 3A els Dilluns de 17:15h a 18:00h i Diijous de 16:45h a 17:30.
Cas I: 7 anys.  Actualment fa 2n de Primària a una escola pública de Vallirana.
No te germans. Els pares estan separats i cadascun viu amb parella.
En cada cas hi ha un objectiu diferent per a la nena.
És una nena amb molta capacitat però pretén cridar l'atenció. 
Fa Kumon - matemàtiques nivell 2A el Dilluns de 18:00h a 18:45 i els divendres de 18:00h a 18:45h.
Cas G: 8 anys Va repetir P5. Va a una escola concertada de Vallirana.
De petit havia tingut problemes d’aprenentatge i hàbits. Havia estat tractat per aquest motiu. A la que se li notava certa millora en aquest aspecte, els pares es separen. En cada cas hi ha un funcionament diferent per al nen. Fa Kumon - matemàtiques Nivell C Divendres de 17:15h a 18:00h.
Per tant el meu horari anirà segons les hores que ells realitzen l'activitat:


Dilluns: de 17:15h a 18h i de 18h a 18:45h.
Dimarts: de 18:00h a 18:45h.
Dijous: de 16:45h a 17:30 i de 18:00h a 18:45h.
Divendres: de 17:15h a 18:00h i de 18:00h a 18:45h.

Durant el mes de Març he observat en primera persona el funcionament del mètode i he tingut el primer contacte amb els alumnes. D'una banda he observat les tasques que realitza la mestra de Kumon,  la Marta, va a buscar als alumnes, apunta sempre inici i final de l'activitat, com corregeix les diferents activitats, i com organtiza i treballa a l'aula. 
Enguany una de les modificacions envers l'any passat, es que només porta els alumnes de Kumon una mestra sola, sempre supervisada per la psicopedagoga del centre.
Finalment he observat el els alumnes dins aula amb la mestra de Kumon i ja m'he fet una primera idea de com treballen amb gran grup i, a grans trets, de les dificultats d'atenció que tenen en general.
També he realitzat diferents tasques, ajudant a les correccions i entendre quina és la tasca del mestre i com s'ha d'intervenir i treballar amb els alumnes, sempre amb l'ajud i el suport de la mestra de Kumon, la Marta. Per tant hi ha d'haver un bon clima de treball entre ella i jo, ja que durant en aquest període de pràctiques estaré la major part del temps en contacte amb ella. 
A partir d'ara començarà la segona fase...El registre i les intervencions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada