El mètode Kumon pot ser un mètode que te com tot mètode els seus sguidors o defensors i els seus crítics. Com tot, personalment penso que té coses bones i coses que no ho són tant i aspectes que tenia com a negatius que han anat canviat al llarg de les pràctiques i del trobar-t'hi dia a dia.
El que es fonamental en el mètode és la constància i l'esforç del treball diari i per tant la implicació de les famílies en aquest procés.
A dia 21 d'Abril i després d'haver estat realitzant les diferents entrrades dels alumnes, penso que hi ha difenrents aspectes alhora de valorar el mètode. Una seria el mètode en si, l'altra l'organització del centre, un altra la implicació de la mestra i de l'alumne i, finalment la implicació a casa, ja que he notat que es un dels punts claus per a que aquest mètode sigui efectiu.
El centre organitza com he dit el mètode el tres quarts d'hora i treballa el quadernet diari i un de traç, que serveix per a la realització de bona lletra i concentració.
Una mestra s'encarrega dels alumnes que fan Kumon i la psipedagoga gestiona el material, alumnes, entrevista pares,..La comunicació entre les dues és d'un gran feedback entre elles per tal d'anar a una.
Els quatre casos entre ells són molt diferents tot i que dos A i I es podríen comparar ja que estan en el mateix nivell, però es distreuen molt i aques fet es el que fa no avançar en el nivell, ja que el temps es un factor important.
El cas G es un cas que va per sobre de tots els quatre, ja que te moltes capacitats, però es molt mogut i vol ser el centre d'atenció.
Finalment el cas D va a part, ja que està desmotivada i li costa molt centrar-se en acabar el quadernet. Ella és el centre d'atenció no para quieta, crida sovint a classe i li costa moltissim treballar en silenci. En aquest útlim cas s'han adoptar per part de la psicopedagoga altres estratègies que aniré comentant.
El primer que vull dir és que cal canviar mentalitats i no centrar el mètode el fer quadernets....Quan t'hi introdueixes veus que va mes enllà i que tot i ser tancat i fer sempre el mateix, els alumnes varien i t'has d'adaptar a les seves necessitats..
"Kumon: educación para toda la vida"
"En Kumon, el verdadero protagonista es el alumno. Nuestro objetivo se centra en descubrir el potencial de aprendizaje de cada uno de ellos y desarrollarlo al máximo para lograr que adquiera una serie de capacidades y hábitos que le resultarán útiles durante toda la vida".
Este método me ayuda mucho a ser constante y a sentirme segura, además de hacerme ser más ágil a la hora de resolver operaciones matemáticas . Teresa Sánchez, centro Kumon Madrid - Chamberí
...I de moment fins aquí les reflexions...Ja aniré amplicant a mesura que avancin les pràctiques.....
Com es pot observar en els dos casos finalitzats, G i A l'eix principal del mètode és el nen. A partir d'aquí amb la tutora externa es busquen segons el registre que ella té els objectius de cada sessió i a partir d'aquí la meva funció era ajudar a aconseguir aquest objectiu.
Penso que es important aquest punt. Cada sessió me l'havia de plantejar com diferent i no tenir en compte el què va passar a la sessió anterior. Això ja ha estat un gran aprenentatge, ja que si no s'ha lograt l'objectiu no passa res, ja s'anirà aconseguint en la següent sessió.
La gràcia del mètode penso que es aquesta com que l'alumnat es el centre i l'eix principal tot gira segons el registre i apartir d'aquí és la psicopedagoga la que decideix el ritme de treball i l'objectiu a treballar en la següent sessió.
Hola!!
ResponEliminaNo coneixia el mètode Kumon i l'he trobat interessant!! Al meu centre ara han incorporat el mètidoe Glifing relacionat amb la lectura. Fes-li una ullada!