Cas A.




Dilluns de 17:15h a 18:00h i Diijous de 16:45h a 17:30.

Des del 18-3-13 he observat com l'alumna treballa a classe per tal de conèixer quines són les tasques que hauré de realitzar.
L’alumna està en el nivell 3A:  En aquest nivell l'alumna treballa les sumes +1 relacionat amb el concepte del següent número amb el que ha estat treballant en el nivell anterior. Al finalitzar aquest nivell ha de dominar el càlcul mental de sumes des de +1 fins a +5.

Primer de tot agafar el quadernet de la safata blava que tenen preparada. 
Després apuntar el nom, data i hora d’inici i final del quadernet. 

Les sessions són de 45 minuts. Primer es deixa treballar a l'alumna sola a classe. Si tenen dubte poden preguntar o si la mestra veu que li costa pot ajudar per tal de complir amb l’objectiu Kumon: Finalitzar el quadernet amb temps inferior al de la sessió anterior. Després fan un quadernet de traç, i finalment, si sobre temps es dedica a fer joc manipulatiu per tal de reforçar el treball que s'està fent en el quadernet.
Aquesta alumna feia la meitat del quadernet fins al dia 15 d’Abril. El motiu de fer mitjos quaderns és per tal d’adaptar-se a les necessitats de l’alumna. L’objectiu principal del Kumon és fomentar la constància i l’autonomia de l’alumnat. Com a continguts funciona, per tant en aquest punt, aquesta alumna no presenta problemes. Un cop passi a quadern sencer, l’objectiu serà el de mirar de fer-ho amb 20 minuts que és el que demana aquest nivell. Per tant l’objectiu primordial d’aquest cas és en cada sessió anar reduint el temps que triga a fer el quadernet per tal d’agafar el màxim d’autonomia personal.

Registre de les sessions. Mes Abril

Dia
Intervenció
Estratègia
Dijous
4-4-13
Intervenció fora de l’aula i individual
1.- Fer de quadernet matemàtiques. 
(hora inici i acabada). Finalitza amb 17 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
Esta sola i per tant no hi ha relació amb altres companys.
Tot i això es distreu amb facilitat es recolza sobre la taula. 
La deixo treballar individualment,No es constant en el treball individual. 
Acaba el quadernet.
Joc manipulatiu: Claus de sumes (material Kumon del mateix nivell que fa l’alumna).
El treball amb les claus de sumes es correcte.
Dilluns
8-4-13
Intervenció fora de l’aula i individual.
1.- Fer de quadernet matemàtiques. 
Finalitza amb 10 minuts (una part) Finalitza amb 30 minuts (l’altra part). Total 40 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
El quadernet el realitza correctament, però es distreu amb facilitat. 
La vaig avisant i es posa a fer feina. Els que els costa va buscant diferents estratègies.
Joc manipulatiu. (Temps sobrant). Fem puzle nivell 2 (material Kumon) de 12, 16 i 20 peces), busca estratègies de memoritzar o de buscar els números per tal d’acabar el puzle correctament.
Dijous
11-4-13
Intervenció individual dins de l’aula
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada). Prova de nivell. Finalitza amb 18 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu
Fa prova de nivell a l’aula amb altres alumnes. Es distreu sovint. Acaba el quadernet però com que ha trigat molt no passa de nivell 
Per tant torna a repetir el mateix nivell que estava. El quadernet de traç el realitza correctament. Avui però no ha donat temps a fer joc manipulatiu.
Dilluns
15-4-13
Intervenció individual dins de l’aula.

1.- Fer de quadernet matemàtiques. 
Comença a fer Kumon sencer. Finalitza amb 40 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
Acaba quadernet i perquè vaig a ajudar-la. Se li queia el llapis, la goma, mirava qui entra, qui surt...Qual l’ajudo repasso que estigui el quadernet acabat i resulta que li falten dues pàgines. Li dic que les acabi abans de posar el temps d’acabament.
Fem joc manipulatiu. Puzle Level 2 material Kumon. Puzle de 12, 16 i 20 peces. El realitza correctament.
Dijous
18-4-13
Intervenció individual dins de l’aula.

1.- Fer de quadernet matemàtiques. 
 Finalitza amb 22 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç  (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
S’asseu a un dels llocs de l’aula. Està més tranquil·la que en altres sessions. 
De cop i volta, es distreu amb facilitat amb tot allò que li passa pel voltant. 
Al veure que no funciona i no avança em poso al seu costat i li dic que em vagi donant els fulls del quadernet per a veure si d’aquesta manera aconsegueixo motivar-la. 
Al final acaba.
Fa quadernet de traç molt més concentrada que el de Kumon.
Fem joc manipulatiu de puzle Kumon del Level 1 explicat en anteriors sessions.
Dilluns
22-4-13
Intervenció individual dins de l’aula.

1.- Fer de quadernet matemàtiques.
 Finalitza amb 18 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
Em poso a l’A just en una cadira al costat meu i de la Marta i full que va acabant me’l va donant per corregir. Sembla que aquesta tècnica la motiva perquè veu que la feina es va acabant. Aquesta sessió s’ha complert l’objectiu d’acabar el quadernet amb menys temps que la sessió anterior.
Dijous
25-4-13
Intervenció individual dins de l’aula.

1.- Fer de quadernet matemàtiques.(hora inici i acabada). Finalitza amb 21 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
He observat que els dijous arriba a la classe amb xandall i per tant dedueixo que li ha tocat Educació Física a l’escola, podria ser un dels motius pels quals normalment està mes cansada. Es distreu amb facilitat. Entra una alumna i se la mira, mira com treballa, com llegeix un llibre l’altra alumna...
M’hi acosto per anar-li corregint les pàgines que va acabant. Es distreu amb molta facilitat i no es constant en el treball. 
En aquesta sessió no s’ha assolit l’objectiu acordat ja que ha trigat més temps que la sessió anterior.
Fa quadernet de traç i molt bé. Aquest el treballa molt bé tot i que no deixa de distreure’s amb tot el que va passant a l’aula.
Dilluns
29-4-13
Intervenció individual dins de l’aula.

1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb 19 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
Torno a estar amb l’alumna des del primer moment en el que arriba i li vaig agafant els fulls per corregir. Sembla ser que aquesta tècnica a ella li funciona, quan la fem redueix el temps amb el que finalitza el quadernet. Per tant aquest cop sí que em assolit l’objectiu acordat de baixar el temps de finalització del quadernet.
Fa quadernet de traç i el treballa molt bé.

En aquest primer més s’ha intentat fer una observació sobretot en el grup – classe, per tal de poder observar com l’alumna actua i es comporta normalment. No té un ritme de treball constant i es distreu amb tot allò que li passi al voltant. Es mostra tímida i reservada amb un comportament correcte dins aula. No mostra problemes en actitud, ni el contingut del nivell del Kumon en el que està. Per tant la valoració del primer és que cal millorar molt en la constància i la rapidesa en la finalització del quadern a realitzar.


Dijous
2-5-13
Intervenció individual dins aula.
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb 38 minuts
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
L’objectiu de la sessió és la de minvar el temps trigat a fer el treball del quadern emprat a la sessió anterior. No ho aconsegueix.
Es distreu sovint. Tot i que de cop l’agafo i estic per ella li costa esta centrada amb la feina.
Realitza el quadernet de traç. Al trigar tant, no dóna temps a fer joc manipulatiu.
Dilluns
6-5-13
Intervenció individual dins aula.
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb 25 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
L’objectiu de la sessió és la de minvar el temps trigat a fer el treball del quadern emprat a la sessió anterior. Aquesta vegada si que ho aconseguim, aquesta vegada ho fa amb 13 minuts menys.
Tot i això es distreu i li costa molt acabar el treball. Una de les tècniques que li funciona és la de anar arrancant els fulls, un cop els acaba. Sebla que l’ajuda a centrar l’atenció amb el que està fent.
Fa el quadernet de traç i avui el treball és correcta. És curiós però es concentra més amb aquest material que l’anterior.
Ens posem a les taules del darrera i com que tenim poquet temps, fem els puzles del primer nivell.
Dijous
9-4-13
Intervenció individual dins aula.
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb 38 minuts
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
L’objectiu de la sessió és la de minvar el temps trigat a fer el treball del quadern emprat a la sessió anterior. Aquesta vegada no ho aconsegueix, ho fa amb 13 minuts més. Es distreu sovint i li costa esta centrada en la feina. Estic amb ella al costat i l’animo a acabar i li arranco els fulls del quadernet que va acabant.
Fa el quadernet de traç i avui no el fa massa bé, ja que noto que es distreu sovint, a diferència de la sessió anterior.
Al trigar tant, no dóna temps a fer joc manipulatiu.
Dilluns
13-5-13
Intervenció individual dins aula.
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb 30 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
L’objectiu de la sessió és la de minvar el temps trigat a fer el treball del quadern emprat a la sessió anterior. Aquesta vegada sí que ho aconsegueix. Ho fa amb 8 minuts menys. Treballa correctament i més centrada, tot i que es distreu sovint i mira tot el passa i tot el que fan les companyes de la classe.
Fa el quadernet de traç i aquesta vegada ho fa molt bé, concentrada i amb una bona predisposició al treball.
Aquesta vegada dóna temps a fer joc manipulatiu i realitzem el bingo, que li va bé ja que es mostra més oberta i participativa a buscar no només les seves fitxes, sinó també les meves. Es mostra més oberta que en altres sessions.

Dijous
16-5-13
Intervenció individual dins aula.
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb 44 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
L’objectiu de la sessió és la de minvar el temps trigat a fer el treball del quadern emprat a la sessió anterior. Aquesta vegada no ho aconsegueix ho fa amb 14 minuts més que la sessió anterior.
Fa quadernet de traç, però es distreu sovint. No dóna temps a realitzar el joc manipulatiu.
Dilluns 20-4-13
Intervenció individual dins aula.
1.- Fer de quadernet matemàtiques.(hora inici i acabada).
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
No ha vingut
Dijous
23-4-13
Intervenció individual dins aula.
1.- Fer de quadernet matemàtiques.(hora inici i acabada).
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
No ha vingut

Com he citat en totes les sessions l’objectiu que ens vam plantejar per aquesta alumna és la de minvar en cada sessió el temps empra finalitzar el quadernet. En aquest cas no hi ha una constància i és curiós com els dijous li costa molt més posar-se a la feina des del primer moment.
Aquest cas m’ha costat, ja que cada sessió era totalment diferent a l’altra i calia tenir moltes estratègies per tal d’anar motivant a l’alumna perquè finalitzés el treball i poder, arribar així a l’objectiu que ens em plantejat. Aquesta alumna no presenta dificultats ni realitza errors, per 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada