Dilluns de 17:15h a 18:00h i Diijous de 16:45h a 17:30.
Des
del 18-3-13 he observat com l'alumna treballa a classe per tal de conèixer
quines són les tasques que hauré de realitzar.
L’alumna
està en el nivell 3A: En aquest nivell l'alumna treballa les sumes +1
relacionat amb el concepte del següent número amb el que ha estat treballant en
el nivell anterior. Al finalitzar aquest nivell ha de dominar el càlcul mental
de sumes des de +1 fins a +5.
Primer
de tot agafar el quadernet de la safata blava que tenen preparada.
Després
apuntar el nom, data i hora d’inici i final del quadernet.
Les
sessions són de 45 minuts. Primer es deixa treballar a l'alumna sola a classe.
Si tenen dubte poden preguntar o si la mestra veu que li costa pot ajudar per
tal de complir amb l’objectiu Kumon: Finalitzar el quadernet amb temps inferior
al de la sessió anterior. Després fan un quadernet de traç, i finalment, si
sobre temps es dedica a fer joc manipulatiu per tal de reforçar el treball que
s'està fent en el quadernet.
Aquesta alumna feia la meitat del quadernet fins
al dia 15 d’Abril. El motiu de fer mitjos quaderns és per tal d’adaptar-se a
les necessitats de l’alumna. L’objectiu principal del Kumon és fomentar la
constància i l’autonomia de l’alumnat. Com a continguts funciona, per tant en
aquest punt, aquesta alumna no presenta problemes. Un cop passi a quadern
sencer, l’objectiu serà el de mirar de fer-ho amb 20 minuts que és el que
demana aquest nivell. Per tant l’objectiu primordial d’aquest cas és en cada
sessió anar reduint el temps que triga a fer el quadernet per tal d’agafar el
màxim d’autonomia personal.
Registre de les sessions. Mes Abril
Dia
|
Intervenció
|
Estratègia
|
|||
Dijous
4-4-13
|
Intervenció fora de l’aula i individual
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques.
(hora inici i acabada). Finalitza amb 17 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i
acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
|||
Esta sola i per tant no hi ha relació amb altres companys.
Tot i això es distreu amb facilitat es recolza sobre
la taula.
La deixo treballar individualment,No es constant en el treball individual. Acaba el quadernet.
Joc manipulatiu: Claus de sumes (material Kumon del
mateix nivell que fa l’alumna).
El treball amb les claus de sumes es correcte. |
|||||
Dilluns
8-4-13
|
Intervenció fora de l’aula i
individual.
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques.
Finalitza amb 10 minuts (una part) Finalitza amb 30 minuts (l’altra
part). Total 40 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
|||
El quadernet el realitza correctament, però es distreu amb facilitat.
La vaig avisant i es posa a fer feina. Els que els costa va buscant diferents estratègies.
Joc manipulatiu. (Temps sobrant). Fem puzle nivell 2
(material Kumon) de 12, 16 i 20 peces), busca estratègies de memoritzar o de
buscar els números per tal d’acabar el puzle correctament.
|
|||||
Dijous
11-4-13
|
Intervenció individual dins de
l’aula
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i
acabada). Prova de nivell. Finalitza amb 18 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i
acabada).
3.- Joc manipulatiu
|
|||
Fa prova de nivell a l’aula amb altres alumnes. Es distreu sovint. Acaba
el quadernet però com que ha trigat molt no passa de nivell
Per tant torna a repetir el mateix nivell que estava. El quadernet de
traç el realitza correctament. Avui però no ha donat temps a fer joc
manipulatiu.
|
|||||
Dilluns
15-4-13
|
Intervenció individual dins de l’aula.
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques.
Comença a fer Kumon sencer. Finalitza amb 40 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
|||
Acaba
quadernet i perquè vaig a ajudar-la. Se li queia el llapis, la goma, mirava
qui entra, qui surt...Qual l’ajudo repasso que estigui el quadernet acabat i
resulta que li falten dues pàgines. Li dic que les acabi abans de posar el
temps d’acabament.
Fem joc
manipulatiu. Puzle Level 2 material Kumon. Puzle de 12, 16 i 20 peces. El
realitza correctament.
|
|||||
Dijous
18-4-13
|
Intervenció individual dins de l’aula.
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques.
Finalitza amb 22 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç
(sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
|||
S’asseu a un dels llocs de l’aula. Està més tranquil·la
que en altres sessions.
De cop i volta, es distreu amb facilitat amb tot allò que li passa pel voltant. Al veure que no funciona i no avança em poso al seu costat i li dic que em vagi donant els fulls del quadernet per a veure si d’aquesta manera aconsegueixo motivar-la. Al final acaba.
Fa quadernet de traç molt més concentrada que el de
Kumon.
Fem joc manipulatiu de puzle Kumon del Level 1
explicat en anteriors sessions.
|
|||||
Dilluns
22-4-13
|
Intervenció individual dins de l’aula.
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques.
Finalitza amb 18 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
|||
Em poso a l’A just en una cadira al costat meu
i de la Marta i full que va acabant me’l va donant per corregir. Sembla que
aquesta tècnica la motiva perquè veu que la feina es va acabant. Aquesta
sessió s’ha complert l’objectiu d’acabar el quadernet amb menys temps que la
sessió anterior.
|
|||||
Dijous
25-4-13
|
Intervenció individual dins de l’aula.
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques.(hora inici i acabada). Finalitza amb
21 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
|||
He observat que els dijous arriba a la classe amb
xandall i per tant dedueixo que li ha tocat Educació Física a l’escola,
podria ser un dels motius pels quals normalment està mes cansada. Es distreu
amb facilitat. Entra una alumna i se la mira, mira com treballa, com llegeix
un llibre l’altra alumna...
M’hi acosto per anar-li corregint les pàgines que va acabant. Es distreu amb molta facilitat i no es constant en el treball. En aquesta sessió no s’ha assolit l’objectiu acordat ja que ha trigat més temps que la sessió anterior.
Fa quadernet de traç i molt bé. Aquest el treballa
molt bé tot i que no deixa de distreure’s amb tot el que va passant a l’aula.
|
|||||
Dilluns
29-4-13
|
Intervenció individual dins de l’aula.
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb 19
minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
|||
Torno a estar amb l’alumna des del primer
moment en el que arriba i li vaig agafant els fulls per corregir. Sembla ser
que aquesta tècnica a ella li funciona, quan la fem redueix el temps amb el
que finalitza el quadernet. Per tant aquest cop sí que em assolit l’objectiu
acordat de baixar el temps de finalització del quadernet.
Fa quadernet de traç i el treballa molt bé.
|
En aquest primer més s’ha intentat fer una
observació sobretot en el grup – classe, per tal de poder observar com l’alumna
actua i es comporta normalment. No té un ritme de treball constant i es distreu
amb tot allò que li passi al voltant. Es mostra tímida i reservada amb un
comportament correcte dins aula. No mostra problemes en actitud, ni el
contingut del nivell del Kumon en el que està. Per tant la valoració del primer
és que cal millorar molt en la constància i la rapidesa en la finalització del
quadern a realitzar.
Com
he citat en totes les sessions l’objectiu que ens vam plantejar per aquesta
alumna és la de minvar en cada sessió el temps empra finalitzar el quadernet.
En aquest cas no hi ha una constància i és curiós com els dijous li costa molt
més posar-se a la feina des del primer moment.
Aquest cas m’ha costat,
ja que cada sessió era totalment diferent a l’altra i calia tenir moltes
estratègies per tal d’anar motivant a l’alumna perquè finalitzés el treball i
poder, arribar així a l’objectiu que ens em plantejat. Aquesta alumna no
presenta dificultats ni realitza errors, per
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada