Cas G


Divendres de 17:15h a 18:00h.

Des del 18-03-13 fins a la setmana del 25-3-13 he observat com l’alumna treballa a classe per tal de conèixer quines tasques hauré de fer jo. 

L’alumna està en el nivell C: En aquest  nivell els alumnes aprenen amb resposta automàtica les taules de multiplicar i aprofitaran  aquesta habilitat per a realitzar multiplicacions i divisions sense realitzar els passos intermitjos. Primer de tot agafar el quadernet de la safata blava que tenen preparada. Després apuntar el nom, data i hora d’inici del quadernet.

Les sessions són de 45 minuts. Primer es deixa treballar a l'alumna sola a classe. Si tenen dubte poden preguntar o si la mestra veu que li costa pot ajudar per tal de complir amb l'objctiu Kumon: Finalitzar el quadernet amb temps inferior al de la sessió anterior. Després fan un quadernet de traç, i si sobre temps es dedica a fer joc manipulatiu per tal de reforçar el treball que s'està fent en el quadernet.


Cas G. Divendres de 17.45 a 18.00h.
Aquest alumne es troba apunt d’acabar nivell C. I si supera la prova de nivell C passarà al nivell següent que es el D. Segons aquest nivell i amb les diferents habilitats adquirides en els nivells inferiors i consolidada així la habilitat de l’estimació. Els alumnes desenvolupen la capacitat numèrica necessària per a progressar adequadament cap als nivells més alts. En aquest nivell l’alumne veurà per primera vegada, fraccions.
Dia
Intervenció
Estratègia
Divendres
5-4-13
Intervenció individual dins aula
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb 11 Minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
Prova de nivell per passar al D. Fa 8 errades. Passa de nivell.
FUNCIONA? SI, però tot i que la prova la fa amb 11 minuts es distreu amb facilitats. MOTIU:  Està a l’aula amb 6 alumnes més i ell vol ser el centre d’atenció.
Divendres
13-4-13
Intervenció individual dins aula
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb 15 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
Comença el nou nivell bé de temps i amb 3 errades.
Està amb mes nens a l’aula, sempre ha de dir alguna cosa, algun comentari del Kumon o d’algun company. Vol ser sempre el centre d’atenció.
Fa quadernet de traç. Aquest el realitza en silenci i pausadament. Deixa treballar als altres companys.
Divendres
20-4-13
Intervenció individual dins aula
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb 38 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç  (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
Realitza el quadernet amb més temps però amb 7 errades. La Marta em comenta que és normal que trigui més de compte perquè apareixen conceptes nous que ell no ha vist mai. Així que està dins del procés.
Em poso jo a treballar individualment però no fa cas, li costa esta amb silenci i treballar correctament. FUNCIONA? NO.
El posem a una taula que hi ha al costat de la Marta i jo per tal de tenir-lo més controlat.  FUNCIONA? A ESTONES.
MOTIU: Es distreu i no para de parlar tota l’estona del quadernet. Finalment, però l’acaba. Fa quadernet de traç i aquí sí que treballa correctament i amb silenci.
Divendres
26-4-13
Intervenció individual dins aula
1.- Fer de quadernet matemàtiques.(hora inici i acabada). Finalitza amb 31 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
Aquesta vegada fa 25 errors. Segueix formant part del procés perquè ell sol ha de multiplicar 8X68 en vertical i de cap.
Tot i això, com que li costa, treballa amb silenci a l’aula i no molesta tant com altres vegades.
Tot i que es temps i els errors estan pujant, forma part del procés, després tornarà a repetir el mateix nivell i l’ha de superar ell sol.

Aquest cas és diferent a tots els altres. A nivell de temps és correcte. Però com que els continguts són nous per a ell i no els ha fet mai, és normal que o bé trigui molt o bé realitzi moltes vegades. 
Es nota quan ve amb la mare o el pare ja que si bé amb el pare es mostra més concentrat i mes treballador que quan bé amb la mare. Cal estar atents en aquest apecte per observar fins a quin punt aquest fet afecta en la concentració i el treball d'aquest alumna.
És un nen molt autònom i això es un dels punts a favor seu.

Cal tenir en compte que quan es comença un nivell no s'acaba, ja que el que es fa és que l'alumnat entengui el conceptes claus del nivell, per tal d'agafar seguretat. Un cops assolits aquests objectius es tornarà a començar el nivell però aquesta vegada "de veritat", per tal d'observar si realment l'alumne a assolit els objectius a treballar en aquest nivell.

Divendres
3-5-13
Intervenció individual dins aula
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb  15 minuts
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
Ens posem els dos al final de l’aula on hi ha unes taules petites. Veig que li costa diferenciar dos tipus de multiplicacions al final li explico que una cosa és 20x40 (on es més fàcil multiplicar 2x8 i posar un 0) . I les altres 43x50 que li vaig dir que ho podia fer sota que hi ha espai però posant el nombre diferent a dal i el del zero a baix per tal d’anar més ràpid. Sembla que ho ha entès.
Divendres
10-5-13
Intervenció individual dins aula
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb 15 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
Ens posem els dos al final de l’aula on hi ha unes taules petites. Acaba i vaig corregint, sembla que aquesta tècnica el motiva.
Ha treballat correctament.
Es nota que venia de casa el pare, perquè venia adjuntat uns fulls on li explicava com es feien les activitats i exemples posats per ell.
Els divendres que ve amb el pare es nota, es mostra més treballador i tranquil a l’aula.
Divendres
17-5-13
Intervenció individual dins aula
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb 23 minuts
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
Es distreu sovint. Ha vingut amb la mare i ha de marxar a dos quarts.
Fa brometes pesades amb les altres alumnes, no para quiet, pensa en veu alta...No es concentra. Tot i això fa poc errors.
Divendres
24-5-13
Intervenció individual dins aula
1.- Fer de quadernet matemàtiques.(hora inici i acabada). Finalitza amb 20 minuts
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
Es distreu sovint i costa centrar l’atenció en la feina del quadern. Les multiplicacions per exemple de 30X20 sembla que les ha entès i ja no fa errades. Avui en les que s’ha equivocat és en les multiplicacions de 30X25, li torno a explicar l’estratègia de l’altra vegada, d’escriure la multiplicació a sota. A fet unes 13 errades, les de les divisions s’ha equivocat en comptar el residu. Però el concepte l’ha entès correctament.
Amb la Marta com que està fent el nou nivell mirem quins conceptes nous hi ha i li expliquem perquè ho pugui fer a casa.

El cas present, penso que és un alumne que va molt per sobre de les seves possibilitats i que per tant és molt intel·ligent i els conceptes nous els agafa a la primera. Tot i això crida sovint l’atenció: distraient-se a la classe, xerrant, comentant cada jugada...Crec que és un nen molt inquiet i mogut.  Ara tot i això l’evolució és molt positiva, ja que cal tenir en conta que és la primera vegada que fa aquest nivell i que ara el que es fa és prioritzar que entengui els continguts nous del nivell.  A partir d’aquí acabarà per tornar-lo a repetir amb la finalitat que millori, sobretot el temps que destina a la finalització d’aquests. Els errors aniran minvant i desapareixent segons el seu propi procés de concentració i treball.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada