Divendres de 17:15h a 18:00h.
Des del 18-03-13 fins a la setmana del 25-3-13 he observat com l’alumna treballa a classe per tal de conèixer quines tasques hauré de fer jo.
L’alumna està en el nivell C: En aquest nivell els alumnes aprenen amb resposta automàtica les taules de multiplicar i aprofitaran aquesta habilitat per a realitzar multiplicacions i divisions sense realitzar els passos intermitjos. Primer de tot agafar el quadernet de la safata blava que tenen preparada. Després apuntar el nom, data i hora d’inici del quadernet.
Les sessions són de 45 minuts. Primer es deixa treballar a l'alumna sola a classe. Si tenen dubte poden preguntar o si la mestra veu que li costa pot ajudar per tal de complir amb l'objctiu Kumon: Finalitzar el quadernet amb temps inferior al de la sessió anterior. Després fan un quadernet de traç, i si sobre temps es dedica a fer joc manipulatiu per tal de reforçar el treball que s'està fent en el quadernet.
Aquest cas és diferent a tots els altres. A nivell de temps és correcte. Però com que els continguts són nous per a ell i no els ha fet mai, és normal que o bé trigui molt o bé realitzi moltes vegades.
Es nota quan ve amb la mare o el pare ja que si bé amb el pare es mostra més concentrat i mes treballador que quan bé amb la mare. Cal estar atents en aquest apecte per observar fins a quin punt aquest fet afecta en la concentració i el treball d'aquest alumna.
És un nen molt autònom i això es un dels punts a favor seu.
Cal tenir en compte que quan es comença un nivell no s'acaba, ja que el que es fa és que l'alumnat entengui el conceptes claus del nivell, per tal d'agafar seguretat. Un cops assolits aquests objectius es tornarà a començar el nivell però aquesta vegada "de veritat", per tal d'observar si realment l'alumne a assolit els objectius a treballar en aquest nivell.
Cas G. Divendres de
Aquest alumne es troba apunt d’acabar nivell C. I si supera la prova de
nivell C passarà al nivell següent que es el D. Segons aquest nivell i amb
les diferents habilitats adquirides en els nivells inferiors i consolidada
així la habilitat de l’estimació. Els alumnes desenvolupen la capacitat
numèrica necessària per a progressar adequadament cap als nivells més alts.
En aquest nivell l’alumne veurà per primera vegada, fraccions.
|
||
Dia
|
Intervenció
|
Estratègia
|
Divendres
5-4-13
|
Intervenció
individual dins aula
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb 11 Minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
Prova de nivell per
passar al D. Fa 8 errades. Passa de
nivell.
|
||
Divendres
13-4-13
|
Intervenció
individual dins aula
|
1.- Fer de quadernet
matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb 15 minuts.
2.- Fer de quadernet
de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
Comença
el nou nivell bé de temps i amb 3 errades.
Està amb mes nens a l’aula, sempre
ha de dir alguna cosa, algun comentari del Kumon o d’algun company. Vol ser
sempre el centre d’atenció.
Fa quadernet de traç. Aquest el
realitza en silenci i pausadament. Deixa treballar als altres companys.
|
||
Divendres
20-4-13
|
Intervenció
individual dins aula
|
1.- Fer de quadernet
matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb 38 minuts.
2.- Fer de quadernet
de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
Realitza el quadernet amb més temps però amb 7 errades.
Em poso jo a treballar individualment però no fa cas, li costa esta amb
silenci i treballar correctament. FUNCIONA? NO.
El posem a una taula que hi ha al costat de
MOTIU: Es distreu i no para de
parlar tota l’estona del quadernet. Finalment, però l’acaba. Fa quadernet de traç i aquí sí que treballa correctament i amb silenci.
|
||
Divendres
26-4-13
|
Intervenció
individual dins aula
|
1.- Fer de quadernet
matemàtiques.(hora inici i acabada). Finalitza amb 31 minuts.
2.- Fer de quadernet
de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
Aquesta vegada fa 25 errors. Segueix formant part del procés perquè ell
sol ha de multiplicar 8X68 en vertical i de cap.
Tot i això, com que li costa, treballa amb silenci a l’aula i no molesta
tant com altres vegades.
Tot i que es temps i els errors estan pujant, forma part del procés,
després tornarà a repetir el mateix nivell i l’ha de superar ell sol.
|
Aquest cas és diferent a tots els altres. A nivell de temps és correcte. Però com que els continguts són nous per a ell i no els ha fet mai, és normal que o bé trigui molt o bé realitzi moltes vegades.
Es nota quan ve amb la mare o el pare ja que si bé amb el pare es mostra més concentrat i mes treballador que quan bé amb la mare. Cal estar atents en aquest apecte per observar fins a quin punt aquest fet afecta en la concentració i el treball d'aquest alumna.
És un nen molt autònom i això es un dels punts a favor seu.
Cal tenir en compte que quan es comença un nivell no s'acaba, ja que el que es fa és que l'alumnat entengui el conceptes claus del nivell, per tal d'agafar seguretat. Un cops assolits aquests objectius es tornarà a començar el nivell però aquesta vegada "de veritat", per tal d'observar si realment l'alumne a assolit els objectius a treballar en aquest nivell.
Divendres
3-5-13
|
Intervenció individual dins aula
|
1.- Fer de quadernet
matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb
15 minuts
2.- Fer de quadernet
de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
Ens posem els dos al final de l’aula on hi ha unes taules petites. Veig
que li costa diferenciar dos tipus de multiplicacions al final li explico que
una cosa és 20x40 (on es més fàcil multiplicar 2x8 i posar un 0) . I les
altres 43x50 que li vaig dir que ho podia fer sota que hi ha espai però
posant el nombre diferent a dal i el del zero a baix per tal d’anar més
ràpid. Sembla que ho ha entès.
|
||
Divendres
10-5-13
|
Intervenció individual dins aula
|
1.- Fer de quadernet
matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb 15 minuts.
2.- Fer de quadernet
de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
Ens posem els dos al final de l’aula on hi ha unes taules petites.
Acaba i vaig corregint, sembla que aquesta tècnica el motiva.
Ha treballat correctament.
Es nota que venia de casa el pare, perquè venia adjuntat uns fulls on
li explicava com es feien les activitats i exemples posats per ell.
Els divendres que ve amb el pare es nota, es mostra més treballador i
tranquil a l’aula.
|
||
Divendres
17-5-13
|
Intervenció individual dins aula
|
1.- Fer de quadernet
matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb 23 minuts
2.- Fer de quadernet
de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
Es distreu sovint. Ha vingut amb la mare i ha de marxar a dos quarts.
Fa brometes pesades amb les altres alumnes, no para quiet, pensa en veu
alta...No es concentra. Tot i això fa poc errors.
|
||
Divendres
24-5-13
|
Intervenció individual dins aula
|
1.- Fer de quadernet
matemàtiques.(hora inici i acabada). Finalitza amb 20 minuts
2.- Fer de quadernet
de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
Es distreu sovint i costa centrar l’atenció en la feina del quadern.
Les multiplicacions per exemple de 30X20 sembla que les ha entès i ja no fa
errades. Avui en les que s’ha equivocat és en les multiplicacions de 30X25,
li torno a explicar l’estratègia de l’altra vegada, d’escriure la
multiplicació a sota. A fet unes 13 errades, les de les divisions s’ha
equivocat en comptar el residu. Però el concepte l’ha entès correctament.
Amb la Marta com que està fent el nou nivell mirem quins conceptes nous
hi ha i li expliquem perquè ho pugui fer a casa.
|
El cas present, penso que és un alumne que va molt per
sobre de les seves possibilitats i que per tant és molt intel·ligent i els
conceptes nous els agafa a la primera. Tot i això crida sovint l’atenció:
distraient-se a la classe, xerrant, comentant cada jugada...Crec que és un nen
molt inquiet i mogut. Ara tot i això l’evolució
és molt positiva, ja que cal tenir en conta que és la primera vegada que fa
aquest nivell i que ara el que es fa és prioritzar que entengui els continguts
nous del nivell. A partir d’aquí acabarà
per tornar-lo a repetir amb la finalitat que millori, sobretot el temps que
destina a la finalització d’aquests. Els errors aniran minvant i desapareixent
segons el seu propi procés de concentració i treball.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada