Dilluns de 18:00h a 18:45 i Divendres de 18:00h a 18:45h.
Des del 18-03-13 fins a la setmana del 25-3-13 he observat com l’alumna treballa a classe per tal de conèixer quines tasques hauré de fer jo.
L’alumna està en el nivell 2A. En aquest nivell els alumnes aprenen a fer sumes mentals des de +1 fins a +10 i restes des de -1 fins a -9. En aquest nivell es desenvolupen habilitats de càlcul mental necessàries per a un òpitim progrés pel que fa als nivells que vindran.
L’alumna està en el nivell 2A. En aquest nivell els alumnes aprenen a fer sumes mentals des de +1 fins a +10 i restes des de -1 fins a -9. En aquest nivell es desenvolupen habilitats de càlcul mental necessàries per a un òpitim progrés pel que fa als nivells que vindran.
Primer de tot agafar el quadernet de la safata blava que tenen preparada. Després apuntar el nom, data i hora d’inici del quadernet.
Les sessions són de 45 minuts. Primer es deixa treballar a l'alumna sola a classe. Si tenen dubte poden preguntar o si la mestra veu que li costa pot ajudar per tal de complir amb l'objctiu Kumon: Finalitzar el quadernet amb temps inferior al de la sessió anterior. Després fan un quadernet de traç, i si sobre temps es dedica a fer joc manipulatiu per tal de reforçar el treball que s'està fent en el quadernet.
Cas I. Dilluns
de 18:00h a 18:45 i Divendres de 18:00h a 18:45h.
El cas I se li fa el quadernet
a meitats per tal d’adaptar-se a les seves necessitats.
|
|||
Dia
|
Intervenció
|
Estratègia
|
|
Divendres
5-4-13
|
Intervenció individual dins aula
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i
acabada).
Finalitza
amb 19 minuts una meitat.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i
acabada).
3.- Joc manipulatiu.
| |
Realitza el Kumon ella sola en una cadira al
costat on estic jo. Treballa correctament i amb silenci i autonomia.
El quadernet de traç el realitza correctament.
Com que no estan corregides els quadernes de
Setmana Santa els corregim entre les dues. Una dictant i l’altra corregint i
al revés
| |||
Dilluns
8-4-13
|
No ha vingut
|
||
Divendres
13-4-13
|
Intervenció individual dins aula
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i
acabada).
Finalitza
amb 8 minuts una meitat. Finalitza amb 18 minuts altra meitat. Total 26
minuts. Fa 1 errada.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i
acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
|
Treballa de manera correcta el Kumon. S’asseu al meu
costat i la vaig controlant de tant en tant. Observo que en els números que
es repeteixen +5,+6 fa puntets amb el llapis. Li pregunto el motiu i es un
truc que li va donar la Marta per tal de comptar més ràpid a partir del
número que li donen. Corregim alguns deures que teníem pendents. Es mostra
oberta i contenta.
|
|||
Dilluns
15-4-13
|
Intervenció individual dins aula
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada).
Finalitza amb 17
minuts una meitat. Finalitza amb 25 minuts altra meitat. Total 42 minuts. Fa
1 errada.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
| |
Molt
bé, Me n’adono que realitza el quadernet la primera pàgina de dalt a baix, la
segona (que té dues pàgines) de dalt a baix i l’altra de baix a dalt. Li
pregunto el motiu per què ho fa i em diu que no hi ha motiu simplement perquè
li agrada a ella fer-ho així.
|
|||
Divendres
20-4-13
|
Intervenció individual dins aula
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada).
Finalitza amb 25
minuts una meitat. Finalitza amb 21 minut altra meitat. Total 33 minuts. Fa
una errada.
2.- Fer de quadernet de traç
(sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
|
La deixo treballar individualment a classe. Parla
amb els companys, es distreu...Es un grup força nombrós i costa fer silenci.
De tant en tant les dues mestres ens quadrem. Al final li vaig agafant els
fulls que va acabant per a corregir-los.
|
|||
Dilluns
22-4-13
|
Intervenció individual dins aula
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada).
Finalitza amb 19 minuts una meitat. Finalitza amb 16 minuts altra meitat.
Total 33 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
|
No vol anar a una aula a part i ens posem en
unes taules i cadires que hi ha a la part del darrera de l’aula. La deixo
treballar i observo que el Kumon el fa bé amb silenci i concentrada.
Fa correctament el quadernet de traç.
Sobren 10 minuts per fer joc manipulatiu, i li
faig fer puzles Level 1. Material que ja n’he parlat anteriorment.
|
|||
Divendres
26-4-13
|
Intervenció individual dins aula
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques.(hora inici i acabada).
Finalitza amb 19 minuts una meitat. Finalitza amb 21 minuts altra meitat.
Total 35 minuts.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
|
S’asseu a l’aula amb un alumne que fa un nivell
inferior a ella. Treballa correctament.
Quan acaba vol explicar una anècdota que li ha
passat a l’escola amb un professor, quan l’explica gesticula molt, exagera
molt les expressions i fa servir una mena de paraules un tant estranyes,
algunes impossibles de recordar. Li encanta ser el centre d’atenció i tenir
el seu moment. Però sempre se li diu i recorda, que primer és el quadernet i
que després si vol ja ens explicarà anècdotes. En aquest grup hi ha bastants
nens això propicia un clima més dinàmic, però tot i així cal mantenir les
normes per tal de no distreure als altres companys.
|
|||
Dilluns
29-4-13
|
Intervenció individual dins aula
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada).
Finalitza amb 16
minuts una meitat. Fem una altra que finalitza amb 19 minuts. (Aquesta segona no
es correspon amb la primera meitat, per això no hi ha total de minuts).
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
|
S’asseu a una cadira, no vol que la observi ni
que estigui ella. Faig veure que estic amb la Marta fent altres tasques i
controlant altres alumnes de lectura o corregint. Treballa amb silenci, però
de cop i volta una de les companyes crida l’atenció amb trencar-se uns
pantalons que s’havien foradat. Els avisem varies vegades que parin i que es
concentrin que després de fer el quadernet ja tindrem temps per fer petites
bromes.
Li vaig dient que em doni els fulls que acaba
per intentar motivar-la i sembla que si treballa correctament.
Li dic a la Marta que què passaria si fem un
quadernet sencer. Li donem altra meitat i evidentment es desconcentra amb
molta més facilitat.
La mare parla amb la Cati, la psicopedagoga del
centre i li comenta que a l’escola han començat amb les restes, concepte que
no ha entès i que a partir d’ara treballaré jo amb la nena al finalitzar el
Kumon.
|
Moltes vegades ve afectada per coses que li han passat a
l’escola amb companyes, i alguna queixa d’algun mestra que no ha entès perquè ha
fet el que ha fet. Li fem entendre que mana l’adult a l’escola i que per tant
són coses que poden passar i que no cal que es posi així.
Noto que emocionalment és una mica inestable, aspecte que
hauré d’anar seguint en les properes sessions.
Pel que fa als continguts el ritme de treball es correcta
al seu nivell i no mostra dificultats, ni errades.
A partir d’ara i com que la mare ha parlat amb la Cati,
la psicopedagoga, farem repàs de restes portant a l’estona que sobri del Kumon.
El que es pretén és que l’alumna agafi seguretat amb aquest concepte que és nou
per a ella i que de passada li farà agafar seguretat perquè sortirà en futurs
quaderns.
Divendres
3-5-13
|
Intervenció individual dins aula
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb
11 minuts 2 errades.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
Entra correctament a l’aula,
agafa el plàstic i el quadern. Agafa llapis i goma i es posa a treballar el
quadern en silenci. Em va donant els fulls que acaba perquè els corregeixi.
Fem quadernet de traç i
molt bé. La Marta, per tal de treballar les restes, li dóna una pàgina de
restes sense portar. L’alumna les treballa correctament.
La primera sessió d’aquest
treball ens la plantegem per observar quin concepte té l’alumna amb les
restes sense portar.
|
||
Dilluns
6-5-13
|
Intervenció individual dins aula
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb
15 minuts 0 errades.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
Entra seriosament a l’aula. Agafa el plàstic on
està el quadern, La Marta li dóna la feina, ella agafa llapis i gona i es
posa a treballar en silenci. Vol estar sola, li respecto la decisió.
Un cop finalitzat el quadernet, fem traç i
seguidament treballem les restes (demanda de la mare a la psicopedagoga del
centre). Treballa sola, no es deixa ajudar, tot això el concepte de les
restes ho ha entès i per tant va treballant correctament. Són restes senzilles
sense emportar..
|
||
Divendres
10-5-13
|
Intervenció individual dins aula
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb
15 minuts 0 errades.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
Entra correctament a l’aula,
agafa el plàstic i el quadern. Agafa llapis i goma i es posa a treballar el
quadern en silenci. Em va donant els fulls que acaba perquè els corregeixi
Un cop finalitzat el quadernet, fem traç i
seguidament treballem les restes. Aquest cop provem amb restes portant
senzilles. L’alumna es tanca en banda i no es deixa ajudar. Aspecte
desconegut en ella, ja que no m’havia trobat mai en aquesta situació. La
deixem fer i li diem que faci, però es tanca en banda.
Al cap d’una bona estona, i després de no
fer-li massa cas es posa a treballar correctament. El concepte de restes
portant, també l’ha entès tot i que de tant en tant pregunta alguna resta en
concret perquè no entén la mecànica.
|
||
Dilluns
13-5-13
|
Intervenció individual dins aula
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb
13 minuts 0 errades.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
Entra correctament a l’aula,
agafa el plàstic i el quadern. Agafa llapis i goma i es posa a treballar el
quadern en silenci. Em va donant els fulls que acaba perquè els corregeixi
Un cop finalitzat el quadernet, fem traç i
seguidament treballem les restes. Aquesta vegada mateix nivell que la sessió
anterior i les realitza correctament.
|
||
Divendres
17-5-13
|
Intervenció individual dins aula
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques. (hora inici i acabada). Finalitza amb
38 minuts 0 faltes.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
Entra correctament a l’aula,
agafa el plàstic i el quadern. Agafa llapis i goma i es posa a treballar el
quadern en silenci. De cop i volta es posa a xerrar i a perdre temps. Triga
més que en altres sessions. La motivem dient-li que farem restes, però li
costa molt acabar el quadern ja que diu que no vol treballar restes.
Un cop li dona la Marta el full de restes, no
vol treballar es torna a tancar en banda.
La Marta li comenta a la mare el que li passa
amb les restes, però la mare vol que continuen realitzant aquest treball.
|
||
Dilluns
20-5-13
|
Intervenció individual dins aula
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques.(hora inici i acabada). Finalitza amb
25 minuts 0 faltes.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
Entra correctament a l’aula,
agafa el plàstic i el quadern. Agafa llapis i goma i es posa a treballar el
quadern en silenci.
De cop i volta es posa a
xerrar i a perdre temps. Triga 13 minuts en acabar el quadern. Es posa a
xerrar a cridar l’atenció,
Parlem amb ella i la Marta li diu que les restes,
no és només per l’escola, sinó que li diem que es perquè així no li costi
tant el concepte pel nivell següent. Sembla que d’aquesta manera ho entén i
es posa a treballar la feina de restes que la Marta li prepara.
|
||
Divendres
24-5-13
|
Intervenció individual dins aula
|
1.- Fer de quadernet matemàtiques.(hora inici i acabada). Finalitza amb
28 minuts 0 faltes.
2.- Fer de quadernet de traç (sense hora inici i acabada).
3.- Joc manipulatiu.
|
No ha vingut.
|
L’evolució
és positiva tot i que cal anar en compte, ja que en les últimes sessions esta
augmentant el temps que triga a fer el quadern. Aquesta nena treballa
correctament a classe i l’atenció que especial que se li dona és a partir de la
demanda de la mare, quan va demanar a la psicopedagoga del centre que volia
treballar el concepte de la resta. La nena penso que es va atabalar, ja que la
reacció que tenia al acabar el quadernet de tancar-se i no deixar-se ajudar no
li havia vist mai en ella. La idea era motivar-la i penso que poc a poc ho hem
anat aconseguint.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada